Ros

I eftermiddags gick jag in på Kjell & Company Kungsgatan för att reklamera mitt trasiga USB-minne. Jag har inte haft det mer än två månader och det är faktiskt ett års garanti på det. Killen i kassan tittade på USB:t och sedan tog han det och gick iväg. Jag väntade tålmodigt, men såg säkert ganska irriterad ut. När killen kom tillbaka berättade han att han hade försökt att få fram mina dokument, men utan vidare framgång. Vad snällt, tänkte jag, - det hade jag inte ens bett om. Han gick med på att byta eller köpa tillbaka USB-minnet. Tyvärr var de slut på deras lager och i den närmaste butiken.

Efter turerna med minnet bestämde jag mig för ett par hörlurar och han gav mig 10 % rabatt på dem. Det må vara en liten summa, men en stor marknadsföringsinsats. Han förstod att jag var en trogen kund och behandlade mig på ett högst korrekt sätt. Jag hoppas att hela Kjell & Company jobbar så kundorienterat som den här killen gjorde.

Dagens ros för ett professionellt kundbemötande!

Inga kommentarer: